تحلیل بورس ایرانبازار سهامبورس ایرانمواد و محصولات دارويي

تحلیل تکنیکال کی بی سی

جدیدترین اخبار؛ تحلیل و سیگنال شرکت داروسازی کی بی سی

تحلیل تکنیکال کی بی سی

تحلیل تکنیکال کی بی سی

عنوان توضیحات
نام شرکت شرکت داروساز کی بی سی
نماد کی بی سی
سال تاسیس 1333
سال عرضه اولیه 1392
سهامداران عمده شركت گروه داروئي سبحان 59 درصد
موضوع فعالیت مواد و محصولات دارویی
محصول شرکت واردات_صادرات_خرید و فروش هر گونه کالا_ساخت دارو و بسته بندی اقلام دارویی
عوامل موثر بر نرخ فروش تامین مواد اولیه با قیمت و کیفیت مناسب_واردات داروهای خاص به شرط رفع تحریم ها
تاثیر دلار بر نرخ فروش شرکت تاثیر بر مواد اولیه و بهای تمام شده محصولات_تاثیر بر بهای تمام شده محصولات وارداتی
مهم ترین هزینه های شرکت هزینه دور زدن تحریم ها_هزینه‌های عمومی و اداری

شرکت کی بی سی(نماد کی بی سی)

 با هدف واردات انواع داروهای تخصصی و فرآورده های دارویی در سال 1333  تحت نام شرکت سهامی بازرگانی منشور آغاز به کار کرد و در سال 1350 به شرکت سهامی خاص تبدیل و نام آن به شرکت کی بی سی تغییر یافت و به تدریج در زمره معتبرترین شرکت های وارداتی تامین کننده دارو در کشور ، علی الخصوص در زمینه  واکسن و داروهای انکولوژی قرار گرفت .

عوامل موثر بر درآمد  سهم کی بی سی

عوامل تاثیر گذار بر شرکت های دارویی یکسان می باشد،شرکت های دارویی که بتوانند مواد اولیه را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنند می توانند محصولات با کیفیت و با حاشیه سود مناسب تولید کنند و درآمد خود را افزایش دهند.

همچنین با توجه به واردات داروهای خاص و استراتژیک، به شرط رفع تحریم ها و مانع زدایی چالش انتقال پول برای خرید محصولات میتواند درآمد قابل توجهی داشته باشد.

بازار هدف این شرکت عموم مردم ، بیمارستانهای دولتی و خصوصی، ارگانهای دولتی و نظامی می باشد.

محصولات و فعالیتهای سهم کی بی سی

این شرکت در طول بیش از شصت سال فعالیت خود با شرکت های معتبر خارجی رابطه تجاری داشته و محصولاتی مانند داروهای شیمی درمانی، ام. اس، اعصاب، غدد، بیهوشی، نازایی، قلبی، گوارشی، ایمونوگلوبولین و حجم وسیعی از واکسن های مورد نیاز کشور نظیر واکسن آنفلوانزا، تب زرد، مننژیت، هاری، فلج اطفال و پنج گانه را از این شرکت ها وارد نموده است.

وضوع فعالیت شرکت عبارتست از فعالیت های بازرگانی اعم از واردات ، صادرات ، خرید و فروش هر گونه کالا ، ساخت دارو و بسته بندی اقلام دارویی.

عوامل موثر بر هزینه های شرکت کی بی سی(سهم کی بی سی)

نکته قابل توجه در مورد شرکت نداشتن صادرات می باشد و این در حالی است که اگر شرکتی نتواند به صورت مستمر صادرات کند و درآمد دلاری نداشته باشد در تهیه داروهای وارداتی از کشورهای خارجی به دلیل مشکلات بانکی و تحریم چالش خواهد داشت و باید از مسیرهای دور زدن تحریم برای تهیه دارو اقدام کند که این امر می تواند در بهای تمام شده محصولات تاثیر گذار باشد.

هزینه‌های عمومی و اداری، هزینه‌هایی هستند که فارغ از زمینه کاری، در هر  فعالیت اقتصادی مورد توجه قرار دارند که شامل: هزینه های حمل و نقل، حقوق و دستمزد پرسنل، هزینه امور دفتری ، هزینه های تامین مواد اولیه ، هزینه های  واردات محصولات از شرکت های خارجی ، تعمیر تجهیزات مستهلک شده ، بازپرداخت تسهیلات دریافتی از بانک ها،هزینه خدمات پس از فروش هزینه پشتیبانی محصولات و در نهایت هزینه تبلیعات و بازاریابی می باشد.

تاثیر افزایش نرخ دلار بر  سهم کی بی سی

رابطه بسیار مستقیم نرخ دلار با شرکت های دارویی دارد، زیرا در تهیه مواد اولیه و بهای تمام شده محصولات می تواند تاثیر گذار باشد:

با توجه به ماهیت فعالیتهای وارداتی شرکت نوسانات ارز می تواند در بهای تمام شده محصولات وارداتی تاثیر گذار باشد.

بدین صورت که ریسک عدم تخصیص ارز توسط بانک مرکزی که از سه ماهه چهارم سال 98 صورت نگرفته است که این امر باعث تهیه ارز از بازار آزاد برای تامین مواد اولیه می گردد ( در واقع بهای تمام شده محصولات افزایش پیدا میکند بدون آنکه قیمت محصولات افزایش پیدا کند)

همچنین بر طبق مصوبه جدید مجلس نرخ ارز 4200 تومانی برای داروهای خاص و فقط به مدت 6 ماه تامین میگردد و احتمال افزایش نرخ دلار به 11500 تومان یا نرخ ارز نیمایی می باشد که این امر افزایش هزینه های شرکت را در پی خواهد داشت بنابراین باید برای سود آوری قیمت محصولات تولیدی را افزایش دهد.

سایر عوامل موثر بر سودسازی سهم کی بی سی

  1. تنها شرکت بازرگانی دارویی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار می باشد.
  2. نحوه تسویه حساب بعد از فروش محصولات بسیار مهم می باشد زیرا شرکت هایی که داروی قوی در سبد خود دارند برای فروش، اهرم فشار بیشتری دارند. همچنین این شرکت به دلیل محصولات دارویی شرکای تجاری زیر مجموعه سرمایه گذاری البرز و همچنین وجود داروهای استراتژیک در سبد فروش محصولات این شرکت می تواند، برای فروش محصولات خود اهرم فشار ایجاد کند.
  3. به دلیل دادن payment (مدت زمان بازپرداخت بدهی) نیاز به سرمایه در گردش قابل توجهی دارد که برای تامین این نقدینگی از روشهای اخذ وام از بانکهای داخلی نیاز دارند که این امر موجب افزایش هزینه های شرکت و کاهش سود سازی می گردد.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال نماد دلقما

آپارات ما : Atran Trade

YouTube : Atran Trade

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا